El perfil de Rajoy, la seva estratègia de comunicació.

L’equip de comunicació de Rajoy, primer com a candidat i desprès com president, van optar com a estratègia de comunicació que Mariano Rajoy aparegui com un gris funcionari, centrat en la seva feina, amb poca gràcia però un gestor serio i de fiar.

Desconec fins a quin punt el personatge es semblant o no a la imatge emesa, però la estratègia devia funcionar, per que no s’ha variat gens ni mica. No recordo cap moment on Rajoy hagi fet declaracions memorables. Abusa del adjectiu abstracte “raonable”; fa del seu to regular i monòton una marca de la casa; evita cap mena de gest, paraula o tonalitat que sobresurti mínimament; en definitiva, busca la imatge de funcionari tecnòcrata efectiu i treballador.

Ignoro si la persona Mariano Rajoy te aptituds i actituds per fer un personatge públic diferent. Però si podem afirmar que aquesta estratègia ha funcionat, no li ha anat gens malament, per que ha connectat perfectament amb el context polític actual. Un escenari on es buscava un gestor i no un líder. El PP va guanyar les ultimes eleccions no per que pugés de vots (respecte les ultimes eleccions va baixar molt lleugerament unes desenes de milers de vots), sinó per que el PSOE es va enfonsar. Ho podem veure en la taula següent:

Taula1

Per tant, feia falta algú gris que nomes aguantes els vots fidels i això automàticament donava La Moncloa. El record de Aznar i la seva personalitat accentuada de forma exagerada encara estava massa present. Era fer el pèndol i buscar el antònim.

Amb l’experiència prèvia (recordem els “hilillos de plastilina”  davant d’un dels majors desastres en la navegació de tota la historia) no canviarà aquestes alçades. Possiblement, s’hauran de plantejar la tàctica de protegir-lo evitant la comunicació (defugint de qualsevol aparició pública), doncs això es èticament reprovable, democràticament qüestionable i en una situació tan tensa com l’actual poc eficaç.

En tot cas, el dubte es si el context polític pateix canvis profunds, seva opció estratègica encara serveix?

Anuncis

Un pensament sobre “El perfil de Rajoy, la seva estratègia de comunicació.

  1. clarissamiller diu:

    CADENA DE BLOGS PER LA INDEPENDÈNCIA

    Hem tingut una idea!

    Tal com hi haurà la cadena humana per la independència, també volem fer una “cadena de blogs”. Tots els bloguers que vulguin participar es poden apuntar en el Blog creat expressament per l’esdeveniment (només cal deixar un comentari manifestant la voluntat de participar):

    http://cadenablogs-11setembre2013.blogspot.com/

    Al blog, hi ha una pestanya on, per rigorós ordre d’arribada es va apuntant tothom que vol participar en aquesta gran “enllaçada” de blogs “. És aquesta:

    http://cadenablogs-11setembre2013.blogspot.com/p/ordre-dels-enllacos.html

    I què hem de fer? La setmana de l’11 de setembre (des del 9 fins al 15) publicarem un post, cadascú al nostre blog, sobre Catalunya (des del punt de vista que vulguem: poètic, reivindicatiu, gastronòmic, imatges…) i, en acabar l’ escrit, posarem una frase tipus “i la cadena continua aquí…” i un enllaç que porti al blog següent a la llista (si jo sóc el 42, doncs el 41 enllaçarà el meu blog i jo enllaçaré el 43)

    Ja està, no cal fer res més. Així uns ens anirem enllaçant als altres fins a fer una llarga cadena de blogs per la independència… T’hi apuntes? :-))

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s