#03_de 7. LA IRRUPCIÓ DELS SMARTPHONES. Com15M. Anàlisi de la comunicació del moviment dels indignats (en les acampades de maig i juny de 2011).

L’ús de telèfons amb capacitat de connectar-se a Internet s’havia popularitzat enormement en poc temps. Les ofertes agressives dels operadors de telefonia mòbil havia propiciat aquest gran consum, amb molta incidència en franges d’edat adolescent i jove. Això va possibilitar que el propi participant en esdeveniments reivindicatius com podia ser una acampada, manifestació o una cacerolada, fes difusió de la mateixa. Això, que ja va ser una realitat prou evident en altres reivindicacions com la primavera àrab, comporta que la generació de noticies ja no correspon únicament als mitjans de comunicació. Qualsevol participant de l’acampada pot retransmetre via Twitter un acte en concret .Això possibilita un tracte directe i reforça aspectes com:

_la innovació

En tota la comunicació, adaptar-se als nous temps, noves realitats, es un fet obligat. Voler nous sistemes polítics, econòmics, financers, socials… implica que es vol innovar. La innovació es desitjable. Tots els avenços tecnològics son benvinguts en el si del moviment.

_el canvi

Lligat a l’anterior aspecte, el canvi desitjat s’ha de veure en la comunicació establint nous marcs conceptuals. Si es critica a la classe política, no es pot utilitzar el seu llenguatge políticament correcte. S’ha de canviar la visió i percepció de la recessió econòmica, s’han de reforçar valors poc apreciats (per exemple, cooperació vs. competició).

_la genuïtat del moviment

La comunicació ha de mostrar-se sincera, franca i honesta per així contraposar-se a la comunicació política habitual i els seus aspectes eufemístics i hipòcrites (el somriure fals de la classe política i la seva comunicació de partit). S’ha de transmetre un concepte de “les acampades son des del poble i pel poble” i que es una iniciativa genuïna, no contaminada per la classe política o per poder econòmics fàctics. I és important que la comunicació “verifiqui, comprovi i demostri” això constantment.

_ el canvi de marc conceptual

Per confirmar tot l’anterior, la comunicació ha de visualitzar que els paràmetres d’anàlisi de la realitat política, econòmica i social son diferents. Això significa, que s’ha de re-inventar. Es parteix de zero, sense perjudicis inicials, per construir una nova societat, i per tant, una nova comunicació.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s