Comunicació: es tracta d’associar-se a un bon atribut.

P&G (Procter and Gamble) és una multinacional que podríem anomenar com La Multinacional. És l’empresa que va crear la majoria de conceptes del marketing. Amb presència a més de 160 països, disposa de suficient pressupost per tenir estudis de tots tipus i maneres sobre els avantatges dels seus productes per la llar.

Però en lloc de citar una llarga llista d’avantatges avalats per diversos estudis científics de prestigioses universitats que ho acreditin, el que fan és crear ninots com Don Limpio o anuncis on de forma pel·liculera s’entra dintre la roba per veure com el detergent destrueix amb raigs làsers la brutícia.
Tot això es deu al que va recollir en el seu moment la teoria publicitària del Unique Selling Proposition. O en comunicació política, la més recent teoria del marc conceptual o framing.

La teoria del U.S.P., conceptualitzada pel publicista R. Reeves als anys 50, diu que al fer un anunci t’has de centrar en un sol aspecte o avantatge del producte. D’aquesta manera, aquest únic atribut positiu que comuniques arriba ràpidament a tot el teu públic objectiu, per què és el mateix que fas servir per TV, premsa, radio, etc. És a dir, s’ha d’aconseguir associar mentalment i quasi de forma inconscient el teu producte o marca a un atribut positiu.
El framing, teoria desenvolupada per G. Lakoff, ens diu que les paraules evoquen marcs conceptuals associats i per tant, segons el llenguatge, paraules i expressions es poden crear idees associades positives al projecte polític.
En ambdós casos, l’objectiu és associar un atribut positiu a la marca, producte, candidat, idea política o acció de govern. D’aquesta forma, les nostres accions posteriors, en un cas de compra i altre de vot, estan guiades per perjudicis positius que la comunicació ha aconseguit introduir-nos.

I en la comunicació comercial especialment, se simplifica al màxim aquest concepte, buscant un únic atribut que insistir en totes les variants d’ inputs que li arribin a l’audiència per assegurar i garantir que ho rep.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s